معرفی ماهیندرا XUV700 | شاسی بلند هندی به ایران می‌آید؟
تست و بررسی فنی

معرفی ماهیندرا XUV700 | شاسی بلند هندی به ایران می‌آید؟

3 سال پیش 0

نخسین خودروی هندی مجهز به سیستم صوتی الکسا چهار روز پیش رونمایی شد. کارشناسان تندایران امروز قصد دارند به بررسی ماهیندرا XUV700 شاسی بلند جدید هندی بپردازند.

ویرایش و تکمیل اطلاعات

چهار روز پیش یعنی 14 آگوست بود که ماهیندرای هندوستان، از کراس اوور جدید خود با نام XUV700 رونمایی کرد. این شاسی بلند جدید هندی که جایگزین مدل قدیمی تر XUV500 شده است، مزین به لوگوی جدید این شرکت خودروسازی هندی می‌باشد که قرار است از این به بعد روی سایر محصولات ماهیندرا نیز نصب شود و طراحی به مراتب به روزتری نیز دارد.

خودروی جدید هندی
قیمت ماهیندرای XUV700 نیز که در حال حاضر تنها در بازار خودروی هند عرضه شده است چیزی در حدود 16168 دلار عنوان شده است که نشان از خودرویی اقتصادی و مقرون به صرفه دارد. با توجه به قیمت ماشین جدید هندی، رقبای ماهیندرای XUV700 در بازار خودروی جهان خودروهایی همچون ام جی هکتور پلاس، تاتا سافاری و هیوندای آلکازا خواهند بود.
حال باید صبر کرد و دید که با توجه به وضعیت بازار خودروی ایران و واردات خودروهای خارجی به کشور، آیا در آینده ای نزدیک شاهد واردات خودروهای هندی به ایران خواهیم بود؟ و این شاسی بلند هندی را در جاده های کشور مشاهده می‌کنیم یا خیر؟

طراحی ظاهری ماهیندرای XUV700

طراحی ظاهری XUV700

کراس اوور جدید ماهیندرا بر روی پلتفرم W601 طراحی شده است و ابعاد خودرو 4695 میلی طول، 1890 میلی‌متر عرض و 1755 میلی‌متر ارتفاع دارد. در فضای داخلی SUV جدید هندوستانی میتوان از 5 یا 7 صندلی استفاده کرد و فاصله بین دو محور خودرو در آن هم 2750 میلی متر میباشد.
با وجود دو نمایشگر 10.25 اینچی و 8 اینچی برای نمایش پشت آمپر و سیستم اطلاعات و سرگرمی، میتوان گفت که داشبورد مدرن ماهیندرای XUV700 از هیجان و جذابیت بصری خوبی برخوردار است.
در بخش طراحی ظاهری خودرو، نمای جلوی XUV700 از چراغ‌های LED به شکل C بهره می‌برد که هارمونی زیبایی با جلوپنجره های جدید آن دارد و شکلی متفاوت با مدل های قدیمی تر این خودرو دارد. در نمای جانبی، دستگیره های پنهان ، در کنار خطوط موجی شکل ظاهری زیباتر به این کراس اوور بخشیده است، بعلاوه ستون D مشکی رنگ در کنار اسپویلر سقفی کوتاه در این خودرو هم به نمای شناور سقف خودرو کمک کرده است.

مشخصات فنی ماهیندرای XUV700

قدرت موتور XUV700

جالب است بدانید که ماهیندرا XUV700 با موتورهای دیزلی و بنزینی، و سیستم‌های انتقال قدرت تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل عرضه شده است، موتور بنزینی با حجم 2 لیتر و 4 سیلندر توربوشارژر، توان تولید 200 اسب بخار نیرو و 380 نیوتن متر گشتاور را دارد، که برای خودرویی در این ابعاد مناسب به نظر می‌رسد. انتقال نیرو هم در این شاسی بلند جدید هندی بازار خودرو، توسط گیربکس شش سرعته دستی یا اتومات صورت می‌پذیرد.
در موتورهای دیزلی این خودرو نیز، حجم موتور 2.2 لیتری توربو شارژ با قدرت 153 اسب بخار و 360 نیوتن متر گشتاور، و یا در مدل‌های قدرتمند تر XUV700 ، با 185 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور عرضه شده است.

امکانات و تجهیزات ماهینداری XUV700

کابین ماهیندرا XUV700

از جمله امکانات و تجهیزات نصب شده بر روی ماهینداری XUV700 میتوان به وجود حالت‌های رانندگی مختلف در این خودرو اشاره کرد، بعلاوه فرمان با کنترل های مختلف، کروز کنترل تطبیقی، تشخیص علائم رانندگی جاده، دستیار نور بالا، سیستم صوتی سونی 445 واتی با 12 اسپیکر و چندین آپشن دیگر، از جمله ویژگی‌های مثبت دیگر این کراس اوور هندی در بخش امکانات رفاهی خودرو می‌باشند.
همچنین این شرکت خودرو سازی هندی اعلام کرده است که در XUV700 ، برای نخستین بار در هند، از دستیار صوتی هوش مصنوعی الکسا استفاده شده است، به این معنا که راننده یا هرکدام از سرنشینان XUV700 ، میتوانند با صدور فرمان‌های صوتی به قابلیت های مختلف خودرو نظیر کنترل شیشه ها و سانروف، تنظیم دمای خودرو، تغییر موسیقی در حال پخش، رصد ترافیک و همچنین کنترل دستگاه های هوشمند متصل در منزل شخصی خود دسترسی داشته باشند. جدای از ساده تر شدن رانندگی در چنین حالتی برای خریداران XUV700 ، دستیار صوتی شرکت آمازون رانندگی ایمن‌تری را نیز برای افراد به ارمغان می‌آورد زیرا دیگر نیازی به رها کردن فرمان و استفاده از دکمه های مختلف بر روی داشبورد برای استفاده از امکانات و آپشن های خودرو نخواهد بود و تنها با فرمان صوتی میتوان به قابلیت های مختلف خودرو دست پیدا کرد.
نکته جالب اینجاست که خودروساز هندی ادعا می‌کند که دسترسی به سیستم دستیار صوتی هوش مصنوعی الکسا حتی در مکان هایی با عدم اتصال به اینترنت و یا اتصال ضعیف به اینترنت نیز امکان پذیر می‌باشد.
گفتنی است هفته ی گذشته هندوستان اولین مدال طلای تاریخ این کشور را در رشته دو و میدانی در المپیک کسب کرد و شرکت ماهیندرا یک دستگاه XUV700 را به نیراج چوپرا برنده این مدال طلای رشته پرتاب نیزه المپیک توکیو به عنوان هدیه اهدا کرد.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده است پیشنهاد میکنیم مقالات زیر را هم مطالعه بفرمایید:

مقایسه فیدلیتی جتور X70S با هیوندای سانتافه DM

مزایا و معایب خرید جک S5 فیس لیفت

اقتصادی ترین خودروهای بازار ایران

هیوندای توسان بخریم؟ مزایا، معایب و تجربه رانندگی 

نظرات کاربران

نظری ثبت نشده است

نظرات